Böcker

Kommentera

Igår kväll hade jag tjejträff här hemma. Så lyxigt på en tisdag. Dricka lite vin och sitta och prata bort några timmar. Det är vardagslyx. Jag bjöd på Västerbottenpaj, kräftor, ost och kex. Kvällen avslutades med kladdkaka. 

Vardagsrummet:


Har ni en bokhylla i vardagsrummet med böcker? Är det dags att rensa? Är det en stor bokhylla så välj ut några hyllor. 

Plocka ut alla böcker och torka av hyllorna. Damma av ovansidan av böckerna. Rensa bort böcker du inte tycker om, dubletter och inaktuella böcker. 

Jag behöver verkligen torka av alla hyllor men rensa böcker vågar jag inte. Övriga huset kan jag rensa men inte här. Detta är min mans "avdelning".

Veckostädning:


Kör på med veckostädningen i din takt och enligt ditt schema. Jag har halkat efter men vad gör det om det är pga en trevlig kväll med tjejerna. Jag får ta och dammsuga ikväll.