Rutiner

Kommentera

När man är på en solsemester som vi är nu så kopplar jag bort allt som har med vardagen att göra. Skönt att slippa alla rutiner ett tag. Men - när jag tänker efter så är ju dagen full av rutiner ändå. 


Jag går upp först och fixar iordning mig. 
Väcker sedan övriga familjen. 
Vi äter frukost. 
Barnen och jag går till rummet och byter om till badkläder medan maken väljer solstolar. 
Lunch vid samma varje dag....

Ja. Så fortsätter dagen. Tänk vad det är svårt att leva utan rutiner. 

Tänk att det redan är torsdag. Fortsätt i det rum du började med igår. Rensa om du behöver det. 


Om detta är rensat - Plocka bort det som inte hör hemma i rummet. Ta bort ev. spindelnät med en dammvippa. Börja att torka möbler och öppna ytor med fuktig trasa. Vatten och lite såpa kanske. 

Om du ligger i fas med veckostädningen så töm sopor och byt handdukar. Annars fortsätter du där du slutade igår.