Zon 3

Kommentera
I lördags så bestämdes det att yngsta dottern skulle sova över hos en kompis så jag och mannen bestämde oss för att gå på bio. Först blev det middag på indisk restaurang och sedan såg vi Snömannen. Lite väl läskig ibland tyckte jag men spännande. 

Denna vecka är det fokus på badrummet. Jag behöver verkligen ta tag i tvättstugan så jag kommer fokusera lite mer här den här veckan. Häng på om ni vill. 

Enligt Flylady ska vi kolla vad som börjar ta slut när det gäller schampoo, balsam, tvål etc. Skriv upp på listan vad som behöver handlas hem så att du får med det på veckans inköpslista. 

Jag har för vana att alltid skriva upp när jag tar sista schampo etc så att jag hinner handla hem nytt innan det tar slut. Jag handlar oftast från Apoteket eller ICA Maxi och har listor i Wunderlist där jag skriver upp vad som behöver handlas. 

(null)

I tvättstugan rensade jag bänkytan. Sedan gjorde jag samma sak som i badrummet - tittade efter vilka rengöringsmedel mm som började ta slut och som behöver köpas hem. När vi renoverade vår tvättstuga fick vi precis plats med ett smalt utdragsskåp som är perfekt för rengöringsmedel. 

(null)

Måndag är det enligt Flylady dags för veckostädning. Ett tips inför jul för att få ordning är att försöka rensa bort skräp och annat samtidigt som veckostädning görs. 

Dagens middag: kokospanerad torskfilé