Babysteps - dag 14

Kommentera
Kalender

Nästa steg är att börja använda en kalender. Då slipper du ha saker i minnet och kan fokusera på andra saker. 

Jag använder kalendern i telefonen. Det passar mig. Jag har alltid den med mig. Jag och min man har en delad kalender. Om det gäller bokningar som äldsta dottern ska ha koll på brukar jag skicka en inbjudan till henne. Träningstider och matcher får jag direkt in kalendern från sportklubben kalender. 

- Familjeevenemang
Skriv in generell information som födelsedagar, hämtningar och lämningar etc. 

- Schema 
Skriv in träningstider och andra aktiviteter. Så fort det kommer någon ny eller ändring så uppdatera. 

- inbjudningar
Skriv in inbjudningar så fort de kommer via ex post eller mail. Fundera även på om ni / du ska vara med. Man måste inte vara med på allt. 

- Möten, bokningar
Skriv in läkartider, tandläkartider, utvecklingssamtal etc så fort de dyker upp. Glöm inte att kontrollera om det redan finns en bokning den här tiden / dagen. 

Att kontrollera kalendern bör vara både en morgon- och kvällsrutin. På morgonen för att se vad som händer under dagen och på kvällen för att förbereda morgondagen och resten av veckan. 

(null)

Morgonrutiner: 

- Gå upp, klä på dig och gör dig i ordning

 - Titta på de påminnelser / listor du har skrivit 

- Kontrollera kalendern                     

- Utforska Flyladys hemsida eller varför inte kika in på min blogg för att läsa om dagen.  

- Tänk positiva tankar - du fixar det här. 


Eftermiddag:

- Rensa 5 minuter på en kaosartad plats 

- Rensa i 15 minuter


Kvällsrutiner:

- Diskbänken ska glänsa på kvällen. 
- Rensa hotspots 2 min 
- Ta fram kläder till morgondagen. 
- Kontrollera kalendern