Dag 17 - smink och strumpor

Kommentera
Här har det "äntligen" kommit lite snö. Jag tycker om snön bara den får ligga kvar. Det blir ju så ljust och fint. 

Dagens uppdrag i zon 3 är att i badrummet rensa bort gammalt smink. Det har jag redan gjort. Jag har allt jag behöver i den här lilla korgen. 

(null)

I tvättstugan ska vi rensa bort omaka strumpor. Jag sätter upp alla ensamma strumpor på väggen och parar ihop dem när den andra dyker upp men här måste jag rensa. Många har hängt här länge nu. 

(null)

Dagens fokus: Ta tag i de där "surdegarna" som du lätt skjuter upp. 

Babystep dag 17

Dagens Babystep är att gå och lägga sig i tid. Tänk efter när du behöver komma i säng för att känna dig utvilad. Om du lägger dig i tid och får mer sömn så går allt så mycket lättare på dagen. Du orkar mer och känner dig gladare. 

Morgonrutiner: 

- Gå upp, klä på dig och gör dig i ordning

 - Titta på de påminnelser / listor du har skrivit          

- Kontrollera kalendern                     

- Utforska Flyladys hemsida eller varför inte kika in på min blogg för att läsa om dagen.  

- Tänk positiva tankar - du fixar det här. 

- Bädda sängen. 


Eftermiddag:

- Rensa 5 minuter på en kaosartad plats 

- Rensa i 15 minuter


Kvällsrutiner:

- Diskbänken ska glänsa på kvällen. 
- Rensa hotspots 2 min 
- Ta fram kläder till morgondagen. 
- Kontrollera kalendern           
- lägg dig i tid