Idag har jag och äldsta dottern varit på Ikea. Mysigt att bara gå runt och titta. I veckan sim varit så har jag rensat i vår blivande klädkammare. Jag fick verkligen mycket gjort. Så mycket man hinner på 15 minuter. Tyvärr tog jag aldrig någon "förebild". 

I veckan som kommer är vi i två zoner och vi börjar med vardagsrummet måndag t o m onsdag. Min fokus denna vecka (jag fokuserar på att rensa och inte städa denna månad) är att få ordning på alla sladdar och kablar som inte är så snygga att ha på väggar och golv. 

(null)

Flyladys tips kommer här:

Måndag
Rensa bort det som inte hör hemma i vardagsrummet. Se till att bara lägga 15 minuter och var nöjd med det du hinner. 

Tisdag
Vi fortsätter att rensa. Fokusera på "hotspots". Ligger det mycket saker framme på ytor som bör vara tomma? Sätt timern på 15 minuter och plocka undan saker och lägg dem där de hör hemma. 

Onsdag
Dammsug ordentligt. Försök att komma åt överallt. Försök att flytta möbler så mycket det går utan att du skadar dig. 

Vecka 5 - vardagsrummet

Zon 5 Kommentera

Idag har jag och äldsta dottern varit på Ikea. Mysigt att bara gå runt och titta. I veckan sim varit så har jag rensat i vår blivande klädkammare. Jag fick verkligen mycket gjort. Så mycket man hinner på 15 minuter. Tyvärr tog jag aldrig någon "förebild". 

I veckan som kommer är vi i två zoner och vi börjar med vardagsrummet måndag t o m onsdag. Min fokus denna vecka (jag fokuserar på att rensa och inte städa denna månad) är att få ordning på alla sladdar och kablar som inte är så snygga att ha på väggar och golv. 

(null)

Flyladys tips kommer här:

Måndag
Rensa bort det som inte hör hemma i vardagsrummet. Se till att bara lägga 15 minuter och var nöjd med det du hinner. 

Tisdag
Vi fortsätter att rensa. Fokusera på "hotspots". Ligger det mycket saker framme på ytor som bör vara tomma? Sätt timern på 15 minuter och plocka undan saker och lägg dem där de hör hemma. 

Onsdag
Dammsug ordentligt. Försök att komma åt överallt. Försök att flytta möbler så mycket det går utan att du skadar dig.