Babysteps - dag 22

Kommentera
För att förenkla vardagen så se till att du vet var du har dina saker. Det underlättar att göra listor och att arbeta med Control journal. Då är det bra att ha papper och pennor i närheten. Skapa din egen "Office in bag"   Samla allt du behöver i en väska eller låda som papper, pennor, linjal etc. 

Jag använder knappt papper och penna längre. Jag arbetar med listor i Wunderlist. På det sättet har jag dem med mig överallt och kan titta vad som gäller och komplettera när något dyker upp. 

(null)

Vi jobbar på med våra Babysteps. 

Morgonrutiner:    

- Gå upp, klä på dig och gör dig i ordning

 - Titta på de påminnelser / listor du har skrivit                                                                            

- Kontrollera kalendern                     

- Utforska Flyladys hemsida eller varför inte kika in på min blogg för att läsa om dagen.  

- Tänk positiva tankar - du fixar det här. 

- Bädda sängen. 

- Ladda tvättmaskinen


Eftermiddag:

- Rensa 5 minuter på en kaosartad plats 

- Rensa i 15 minuter

- Ta hand om tvätten


Kvällsrutiner:

- Diskbänken ska glänsa på kvällen. 
- Rensa hotspots 2 min 
- Ta fram kläder till morgondagen. 
- Kontrollera kalendern           
- lägg dig i tid