Zon 5 - vardagsrum

Kommentera
Hej på er! Hoppas ni har haft en fin middommarhelg. Det har vi. Lite växlande väder på midsommarafton men vi klarade oss bra. Jag är engagerad i midsommarfirandet här och har hand om lotteriet. Det regnade på morgonen när vi plockade upp allt men sedan kom solen fram och det kom bara några stänk. 

(null)

Vi hann precis hem och då öpnade sig himmeln. Vi bytte om och gjorde oss redo för att cykla hem till goda vänner och då hade regnet slutat. 

Nu har vi en hel vecka i vardagsrummet. Har ni fler rum som TV-rum så kan alla rum ingå i denna zon. Jag anser att vardagsrummet inte blir så smutsigt att det behöver städas varje månad i zon-städningen. Jag har flyttat matrummet hit istället för jag har flera hallar så det är svårt att hinna med i zon 1. 

Vill ni följa Flylady:

Måndag
"Dyk" ner i soffan och dammsug under och mellan dyner. Jag har en skinnsoffa och den brukar jag torka av med fuktig trasa. 

Tisdag
Ta en titt på prydnadssaker och annat i rummet. Har du något framme som du inte älskar? Rensa bort detta. Du behöver inte spara bara för att du har fått det i present. Det är DITT hem. 

Onsdag
Ta dammvippan och damma områden som lätt missas som ovanför dörrar, ovanpå tavlor, fönster, i takhörn mm. 

Torsdag
Dammsug noggrant. Försök att komma åt bakom och under möbler. Vädra mattor. 

Fredag
Rensa "hotspots". Har du högar liggande med ex tidningar andra papper? Rensa!