Zon 5 - vardagsrummet

Kommentera
Hela lördagen var full av handboll. Så roligt att säsongen är igång igen.  

Igår hade jag planerat att fixa i trädgården men kände mig bara trött. Istället för att köra på så tog jag det faktiskt lugnt. Ibland måste man ju låta sig göra det. 

Nu är det iallafall ny vecka. Ikväll ska vi på handledarutbildning med äldsta dottern så att vi äntligen kan börja övningsköra. 

Denna vecka är det zon 5 och vardagsrummet som gäller. Jag brukar även ta matrummet här. Vi har en hel vecka på oss. Min fokus kommer vara att putsa fönster i vardags- och matrum. 

Enligt Flylady ska vi fokusera på följande:

Måndag
Dyk ner i soffan och fåtöljer. Ta bort saker och skräp som hamnat under och mellan dynor. 

Tisdag
Hur är det med prydnadssaker? Kan du rensa bort några? Spara bara det som du älskar. 

Onsdag
Ta dammvippan och damma på ställen som lätt missas som ovanpå tavlor, dörrkarmar, taket, fönster och gardinstänger. 

Torsdag
Idag ska vi fokusera på golv och lister. Ta dammsugaren och dammsug noggrant intill och på lister och i hörn. Dammsug under och bakom möbler. 

Fredag
Sista dagen i zon 5. Gör en "fire drill". Rensa bort tidningshögar, papper och andra saker som inte hör hemma i rummet. 

(null)